ב-20 ביולי 2008 ארגון "עיתונאים ללא גבולות" בפריז פרסם קלטת החושפת, כי חברת EutelSat הפסיקה את שידורי רשת הטלוויזיה של "שושלת טאנג החדשה" (NTDTV) לסין בעקבות לחץ שהופעל עליה מצד המפלגה הקומוניסטית הסינית.

חוקר מטעם "הארגון העולמי לחקירת הרדיפה נגד הפאלון גונג" (WOIPFG) קרא לשגריר הסיני באיטליה, סון יו-שי, לאשר את המידע. הקלטת השיחה עם סון יו-שי אימתה את תפקידה של המק"ס ב"תקרית EutelSat".

"יצרתי קשר עם נשיא EutelSat ועם סגן נשיא [החברה]. שאלתי אותם, מדוע הם עוזרים לפאלון גונג לשדר לתוך סין. הם הסבירו לי, כי הם לא התכוונו לעשות זאת, וכי אחרים הערימו עליהם, בלה בלה בלה. בכל מקרה, זה היה ההסבר שלהם".

מיד לאחר מכן הודיעה EutelSat לסון יו-שי, כי הפסיקו את השידורים.

סון: "הם יידעו אותנו מיד לאחר שהם הפסיקו [את השידורים]. הם ביקשו מהיועץ שלהם לענייני מדע וטכנולוגיה לומר לנו שהם עשו מה שביקשנו. הם גם הבטיחו לנו, שהם לא יהיו מעורבים בשום עניין של הפאלון גונג".

סון שיבח ועודד את EutelSat. "שיבחתי אותם על שהפסיקו את השידור. גם אמרתי להם שלא להתערב יותר. אמרתי להם שהם צריכים לשתף איתנו פעולה ולקדם תדמית חיובית של סין. הם המשיכו להתנצל והבטיחו שזה לא יקרה שוב" – אמר סון.

מה הרוויחה EutelSat?

"הם רוצים לשתף פעולה עם 'הטלוויזיה הסינית המרכזית'. בנוסף, ל- EutelSat יש לווייני תקשורת ולוויינים מטאורולוגים, ולכן הם רוצים לשתף פעולה עם תעשיות סיניות העוסקות בתעופה ובחלל. הם רוצים לשכור את הציוד שלנו כדי לשגר את הלוויינים שלהם" – אמר סון.

רשת הטלוויזיה NTDTV, שמרכזה בניו יורק, היא אחד מערוצי התקשורת הסינים ברחבי העולם שלא נמצא בשליטת המק"ס. הרשת היא גם רשת הטלוויזיה הסינית העצמאית היחידה שניתן לקלוט את אותות השידור שלה בסין. שידוריה של NTDTV לסין הופסקו חודש אחד לפני שאמורים להיפתח המשחקים האולימפיים בבייג'ינג.

ארגון ה-WOIPFG ציין, כי הקלטות שיחות הטלפון של סון יו-שי ופנג קה-יו, הקונסול הכללי של סין בניו יורק, ממחישות שאנשי הצוות הדיפלומטי מנסים להרחיב את הפרות זכויות האדם שקיימות בסין אל מדינות אחרות, וכי הם ממשיכים לאיים על עסקים ליישר קו עם המפלגה, אחרת – ייפגעו האינטרסים העסקיים שלהם בסין.

ה-WIOPFG קורא לאנשי העולם לפעול למען שמירה על חופש הביטוי ולמען חידוש שידוריה של NTDTV לסין.

תמליל השיחה שהקליטו "עיתונאים ללא גבולות" עם משרד Eutelsat בבייג'ינג בה נחשפה המזימה:
http://www.rsf.org/IMG/pdf/Transcript_Eutelsat-2.pdf