"בייג’ינג-תל אביב" הוא דו שבועון שמוצא לאור על-ידי איש העסקים הישראלי יוסי איתן. קהל קוראי העיתון הוא בעיקר פועלים סינים שבאו מסין.

מאז הקמת העיתון בינואר 2003 פרט לאספקת חדשות, מידע ושירותים חברתיים לקוראים, "בייג’ינג-תל אביב" גם מפרסם לעיתים קרובות תכנים הנושאים אופי של התעמולה הסינית הקומוניסטית וביניהם תוכן שמשמיץ את הפאלון דאפא.

לדוגמא, בפברואר 2003, לאחר גל הפיגועים, פורסמה ידיעה עם כותרת "הודעה מהשגרירות" שהזהירה את האנשים הסינים לשים לב לביטחונם. הכותב עבר לפתע להתייחס לפאלון גונג ועשה הקבלה בין פעילויות הטרור לבין הפעילויות של הבהרת המצב האמיתי של מתרגלי הפאלון גונג באזור הקניות של הפועלים הסינים בתחנה המרכזית החדשה בתל אביב. ובכך הסית את קהל הקוראים.

ביולי 2003 הקדיש "בייג'ינג-תל אביב" למעלה מעמוד כדי לצטט מאמר המכפיש את הפאלון גונג. במאמר נכתבה הודעה שקרית, כי רוצח מפרובינציית ג'ה ג'יאנג שרצח 17 איש ברעל עכברים הוא כביכול מתרגל פאלון גונג. בספטמבר 2003 פורסמה ידיעה כי משרד החוץ הסיני טוען כי התביעה של מתרגלי הפאלון גונג בשיקגו, שתבעו את נשיא סין לשעבר בגין רצח עם ופשעים נגד האנושות, היא תביעה שקרית.

מתרגלי הפאלון גונג הישראלים יצרו קשר עם המוציא לאור של "בייג'ינג- תל אביב" , הבהירו לו את העובדות, ואפשרו לו להבין את השיטה ולהכיר את הטבע האמיתי של הרדיפה אחריה. המתרגלים ציינו בפניו של מר איתן כי אין זה מוסרי להטעות את הקוראים, דבר מנוגד למטרות המוצהרות של העיתון, לשרת את הקוראים הסינים.

התגובה הראשונית שהתקבלה הייתה שהעיתון רוצה להישאר ניטרלי ולכן יפסיק לפרסם דברי כזב של התעמולה הסינית, אולם ימנע מלפרסם דברי תמיכה בפאלון גונג. הוא גם לא רוצה בעיות מהשגרירות הסינית. לאחר הפגישה המשיכו הכתבות השליליות, והרעילו באופן חמור את הקוראים הסינים. המתרגלים נקטו בפעולה משפטית ויצרו קשר באמצעות עורך דין, שדרש התנצלות מעל גבי העיתון לתיקון השקרים והכפשות, אחרת ינקטו בהליך משפטי.

מערכת העיתון הסכימה להתנצל ופרסמה בגיליון האחרון של שנת 2003 ידיעת התנצלות. עם זאת התוכן לא היה ברור וההתנצלות לא הייתה כנה. לאחר התערבות נוספת של עורך הדין, הודו אנשי מערכת העיתון שההתנצלות שפורסמה לא הייתה ברורה מספיק.

בגיליון הראשון של שנת 2004, גיליון הסמן את יום השנה של הקמת העיתון, פורסמה התנצלות נוספת. להלן הטקסט:

התנצלות

בתאריכים 2.2.2003, 27.3.2003 ו-19.9.2003 פורסמו בעיתוננו כתבות שהכילו מידע שגוי וייחסו למתרגלי הפאלון גונג תכונות פליליות וכוונות רעות. מערכת העיתון מבקשת להתנצל בזאת בפני כל מתרגלי הפאלון גונג, ובפני כל מי שמצא עצמו נפגע מהדברים הלא נכונים שיוחסו למתרגלי הפאלון גונג בכתבות אלה. המערכת מתנצלת בפני קהל הקוראים אם הוטעו בשל המידע השגוי שהוצג בפניהם.

כשעיתון מפרסם כתבה שמקורה בכלי תעמולה סיניים זה יכול כביכול להביא תועלת רגעית על פני השטח. אבל כמה יצורים חיים חפים מפשע זה יכול להרעיל. ואילו התנצלות קצרה ופשוטה, שעל פני השטח נדמה שהיא נובעת מלחץ משפטי, כמה יצורים חיים זה יכול להציל.

במהלך שנה שלמה עיתון "בייג'ינג-תל אביב" עבר מפרסום מאמרים שהשמיצו את הדאפא להתנצלות פומבית. בהלכו בדרך עקלקלה. אנו מקווים בכנות שכל כלי התקשורת ועובדיהם לא ילכו בדרכים אלו ושיעשו עבור העתיד של עצמם ושל האחרים את הבחירה הנכונה.

beijing-tel-aviv-apology92004